2009. július 7., kedd

Rossz választás következménye?!

Valamikor 5 évvel ezelött volt egy probálkozásom, egy kis vizsga, ami azt eredményezte, hogy ebben a városban, Marosvásárhelyen tanulhatok és élhetek. Mivel a román nyelvvel nehézségeim voltak és vannak magyar egyetemet választottam és be is juttam. "Menő szakma" a Kommunikáció és közkapcsolat, csak sehol sincs. Az egyetem sincs sehol.

Négy évet tandijas helyen tanultam, ami évi 200Eu-t jelentett. Azt mondjátok ez nem sok, más egyetemekhez képest a legolcsobb. Nekem egyszerű kis embernek ez is nagyon megterhelő volt. Hogy miért nem juttam tandijmentes helyre évközben?...mert van aki képes rá és van aki nem, én megpróbáltam, ez nem sikerült. A négy év alatt sok bosszus időszak volt és elégedetlenség. De volt részem szaktanároktól tanulni és hallani. Négy év után viszont azt mondanám, hogy ez a minimum. Azt is mondom, hogy nem érte meg. Azt is mondom, hogy rossz választás volt.

És most méginkább erősödik bennem a negativ érzés. Mi az oka? Az egyetem, annak vezetősége, tanárai, a rendszer, az anyagiak, a profitálás....

Messze áll az egyetem attól, hogy egyetemnek nevezhessék, távol áll az a kifejezés, hogy szakképzés....
És most mindazt mit reklámjában dicsérő szavakat felhoz az egyetem, lefordíthatnám az ellenkezőjére...
Mert nem vagyok egyedül, aki csalódtam. És ez csak most erősődött bennem. Hogyha lehet elkerülöm azt, hogy valakinek javasoljam, vagy reklámozzam, hol és mit tanultam.

Nem indítok negatív kampányt, nem hurrogok és nem dühöngök. Csak ez most olyan érzés, mint amikor egy hónapi munkát elvesztesz a gépedről, majd befuccsol a rendszer, és mindezek után a számítógéped felmondja a szolgálatot be sem kapcsol.

Bísztonság? Szakképzés? Munka? Lehetőség?

Minden rajtad múlik.

Döntések...

Forrás: Játszani
A blogon való cikk megjelenéséért a szerző beleegyezését adta!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése